خانه / مقالات / هنر عکاسی آنسل آدامز

هنر عکاسی آنسل آدامز

Ansel Easton Adams
Ansel Easton Adams
آنسل آدامز به عنوان یک عکاس محیط زیستی شناخته میشود , او فرزند چارلز هیچکاک آدامز یک تاجر زیتون در سانفرانسیسکو بود .آدامز در یک خانه ای در میان تپه‌های شنی از گلدن گیت متولد شد , او در این مکان اتفاقات زیادی را در طول دوره زندگی خود تجربه کرد از حوادث طبیعی گرفته از جمله زلزله و فوران آتشفشان تا ورشکستگی ثروت خانوادگی .مقاله ای که پیش رو دارید یک مقاله اختصاصی از شرح حال عکاس بزرگ و مشهور آنسل آدامز میباشد پس با ما همراه باشید.
انسل آدامز در دوران جوانی شخصیتی کم رو و خجالتی داشت به همین خاطر توسط خانواده اش همیشه مورد پشتیبانی خاصی قرار میگرفت , او به حدی شخصیت عجیبی داشت که در دوران تحصیل و مدرسه او را پسری پیش فعال می‌نامیدند , و حتی این احتمال را میدادند که او از نوعی خوانش پریشی رنج میبرد , پدر و مادر آدامز او را در مدارس مختلفی ثبت نام کردند اما در نهایت تصمیم گرفتند برای ادامه تحصیل او کلاس‌های خصوصی برگزار کنند.

او در دوران کودکی به دلیل انزوای خاصی که از اطرافیان داشت به طبیعت پناه میبرد و بی شک خانواده آدامز به مرور پی بردند که آنسل آدامز با طبیعت یک نوع لذت خاصی در وجودش آشکار میشود , پدر و مادر آدامز پس از متوجه شدن این موضوع تقریبا هر روز او را به پیاده روی در تپه‌های شنی محل زندگی خویش میبردند تا از زندگی با طبیعت لذت ببرد.

زمانی که آنسل آدامز به سن دوازده سالگی رسید ؛ به آموزش در کلاس‌های پیانو و موسیقی پرداخت , چندی نگذشت که او به تدریس این کار پرداخت و تا مدت ده سال این کار را به عنوان شغل اصلی خویش به حساب آورد.

او سر انجام در سال ۱۹۱۶ میلادی به هنر عکاسی روی آورد , به طوریکه اولین عکس تصویری خود را در سن ۲۰ سالگی گرفت اما در همین بین او همچنان شیفته کار موسیقی و پیانو بود و به طور کامل با عکاسی اخت نگرفته بود , مسیر زندگی آنسل آدامز زمانی تغییر کرد و از هنر موسیقی و پیانو به هنر عکاسی تبدیل شد که برای اولین بار او با یک عکاس برجسته به نام پل استراند ملاقات کرد , در این زمان بود که او تصمیم خود را برای آینده خویش گرفت .

آنسل بعد از این تصمیم مهم شروع به عکاسی گرفتن کرد و اولین عکس‌های منتشر شده و رسمی‌خویش را در سال ۱۹۲۲ میلادی در باشگاه‌های ( نمایشگاه ) عکاسی به مخاطبین علاقه مند به نمایش گذاشت ,

او موفق شد به عنوان اولین نمایشگاه عکاس مرد را در سانفرانسیسکو در سال ۱۹۲۸ میلادی تاسیس کند و از این بابت نیز هر روز به مخاطبان سوژه خود افزود , مردم اورا بیشتر یک عکاس حرفه ای مشناختند تا یک پیانیست به همین دلیل او نیز تصمیم گرفت از این را کسب در آمد کند , سر انجام در سال ۱۹۴۳ آنسل آدامز به هیئت مدیره باشگاه عکاسی انتخاب شد .

از آن به بعد نمایشگاه‌های زیادی برگزار کرد و مجموعه‌ها و گزارش‌های تصویری متنوعی از آمریکا به چاپ رساند. چاپ کتاب مقدمه‌ای بر عکاسی، تأسیس بخش عکاسی موزه هنرهای مدرن نیویورک و برگزاری نمایشگاه انفرادی مکان آمریکایی، از فصل‌های کارنامه عکاسی او هستند.

او با هنر عکاسی توانست انرژی‌های خلاق خود و توانایی‌های بلقوه خود را نمایان کند , در اواخر سال‌های ۱۹۳۲ چشم انداز‌های این عکاس هنرمند به حدی بود که به یک نماد ملی مطرح میشد و همه مردم عکس‌های اورا سراسر انرژی و فلسفه زندگی میدانستند به گونه ای که موزه DeYoung در سانفرانسیسکو به سرعت به نمایشگاه او تبدیل شد.

او با توجه به فشارهای مالی زیاد نیاز به یک یا چند حمایت کننده مالی داشت تا بتواند به زندگی خود در این راستا سرو سامانی دهد لذا از جمله صاحب امتیاز یوسمیت، خدمات پارک‌های ملی، کداک، زایس، آی بی ام، AT & T، کالج زنان کوچک، یک شرکت میوه‌های خشک نیز کمک گرفت او با عکاسی از این محصولات پرتره و همچنین نوعی کاتالوگ محصولات خلق کرد و از این راه بار مشکلات مالی خویش تا حد بسیاری کم کرد .

اما سر انجام در سال ۱۹۳۸ میلادی به یکی از دوستان خود به نام مک آلفین نامه ای نوشت با این مضمون :

من باید در اینده ای نزدیک به مسیر صحیح عکاسی وارد شوم , من در حال حاظر به معنای واقعی کلمه غرق در عکاسی تجاری شده ام , اما از طرفی پرداخت‌های صورتحساب زندگی و مشکلات مالی خانواده او را بسیار خسته و افسرده کرده بود .

او با این کار میخواست هم خود را از بار مالی نجات دهد و هم استعداد افسانه ای خود مجددا شکوفا کند اما با این حال نه از محبوبیت او کاسته شد بلکه او با انجام کلاس‌های مشاوره در عکاسی محبوبت خود را همچنان حفظ کرده بود .

سبک آنسل آدامز در عکاسی

مهارت‌های فنی آدامز یک مشخصه افسانه ای داشت , انرژی و ظرفیت کاری آدامز بسیار قوی بود , او اغلب حدود ۱۸ ساعت در روز به عکاسی می‌پرداخت برای روز‌های و هفته‌ها برنامه ریزی خاصی داشت او هیچ تعطیلاتی در این زمینه نداشت صرفا به عکاسی میپرداخت سر انجام مدت کوتاهی او به بیماری انفولانزا مبتلا شد و مدتی را در رختخواب گذرانید ,

آنسل آدامز احساس تعهد بیش از حد به عکاسی داشت ؛ به گونه ای که نقش کلیدی را در ایجاد یک نمایشگاه عکاسی در موزه هنر مدرن در نیویورک ایفا کرد , او از این طریق دوستان هنرمندی را مجذوب خود کرد و با انها ارتباط صمیمی‌برقرار کرد ,

آنسل ادامز به محیط زیست بسیار علاقه مند بود و با توجه به لذت خاصی که در وجودش از دیدن طبیعت در وجودش نهفته بود , سعی میکرد از هر نکته محیط زیستی استفاده کند و با این کار با زبان بی زبانی مردم را آگاه کند . او از جنگلها , موجودات زنده و حتی بیابان‌ها عکسبرداری میکرد تا به نوعی خود را مدافع حفظ محیط زیست , هوای پاک و استفاده محدود از منابع معرفی کرد .

او در این راه مخالفان سرسختی داشت زیرا سعی به نوعی وارد رقابت خاص با سردمداران محیط زیست شود او از تابلو‌های تبلیغاتی گرفته تا مجلات به نوعی با این گونه افراد مبارزه کرد.

عقایدش در هنر عکاسی

او که از سخنگویان برجسته عکاسی صریح بود، وی همچنین از اعضاء تشکیل دهنده گروه f64 بود. در عکس‌ها، نوشته‌ها و آموزش‌های خود نشان می‌دهد که عکاسی باید به واقعیت احترام بگذارد،

وی مخالف دستکاری عکاس در فیلم منفی (نگاتیو) است و می‌گوید عکاس می‌تواند بدون متوسل شدن به فنون تاریکخانهای، زیبایی متنوع و ناب طبیعت را ارایه کند. آدامز به طبیعت عشق می‌ورزید و عکس‌هایی که از مناظر طبیعی و حیات وحش گرفته‌است شهرت بسزایی دارند.

همچنین او عقیده داشت: «عکاسی یک مرحله از امکانات بیانی انسان است؛ تمامی‌هنر، بیان چیز واحدی است، رابطهٔ روح انسان با روح انسان‌های دیگر و با دنیا. » او همچنین بر تقویت توانایی پیش نگری در عکاسان تاکید داشت. «همچنین خواستم بر روی اندیشه پیش نگری تاکید ورزم. »

منابع :

Ansel Adams

Ansel Adams From Wikipedia

همچنین ببینید

ieltsbook

دانلود کتاب Cambridge IELTS 10

آیلتس آیتلس از اینرو شناخته شده میباشد که در حال حاضر یکی از معتبر ترین …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *