خانه / اخبار / پزشکی / ۵ نوع از بدترین ماده غذایی کودکان

۵ نوع از بدترین ماده غذایی کودکان

غذای خوب نسبت به غذای بد
نمونه یک غذای خوب

۵ نوع از بدترین ماده غذایی برای کودکان

رستوران‌های زنجیره ای همیشه در سراسر دنیا جای ایده عالی برای خانواده‌ها با توجه به تنوع غذایی خصوصا برای کودکان خواهد بود.

وعده‌های غذایی کودکان در رستوران‌های زنجیره ای فقط و فقط در جهت منافع عمومی‌صنعت رستوران بوده و تعجب آور نیست که بیش از ۹۰ درصد از رستوران‌ها در منو‌های غذایی میزان دقیق کالری , چربی و مواد مورد نیاز را ذکر نمیکنند.

پزشکان در قالب گروه تغذیه بر روی بیش از ۳۵۰۰ کودک که علاقه بسیاری به رستوران‌های زنجیره ای دارند و مواد غذایی سریع ( فست فود ) و بزرگ را در دستور کار خود قرار میدهند , تحقیقات خود را آغاز کردند و در یک جمع بندی مشخص شد , مرغ سوخاری ؛ همبرگر ؛ سیب زمینی سرخ کرده ؛ ماکارونی و پنیر , نوشابه‌های پر از قند در صدر محبوبترین مواد غذایی ارائه میشوند .

اما بیش از ۹۷ درصد از این مواد غذایی محبوب استاندارد  CSPI  به عنوان معیار‌های تغذیه نکات تغذیه ای   را رعایت نمیکنند و بیش از ۹۱ درصد از رستوران‌ها نیاز‌های دقیق کودکان و نوجوانان را در طرح‌های غذایی خود رعایت نکرده اند .

درحالی که تلاش بعضی از رستوران‌ها مواد غذایی برای وصله پینه کردن وعده‌های غذایی خود از جمله مک دونالد  با تنها حداقل تاثیر بر محتوای تغذایه چیزی در حدود ۵۰۰ کالری و ۲۰ گرم چربی است  و گویا مقدار سدیم در مواد غذایی این رستوران ( مک دونالد ) کمی‌بیش از ۷۰۰ میلی گرم تکان نخواهد  نخورد خودنمایی خواهد کرد.

یکی از استاندارد‌های معیار تغذیه ای CSPI در کودکان  مقدار مجاز کالری است که ۴۳۰ کالری تجاوز نکند و یا موادی که حاوی بیش از ۳۵ درصد کالری و یا بیش از ۱۰ درصد کالری از چربی‌های اشباع شده بوده و یا مقدار مجاز سدیم که نباید از ۷۷۰ میلی گرم تجاوز کند . هر غذایی با توجه به میزان مصرف رازی  را در جوان ماندن شما با مواد غذایی دارد که حد اقل نیمی‌از یک وعده میوه و سبزی در بخشی از غذا گنجانده شود که حاوی مقدار مشخصی از غلات سبوس دار و فیبر است .

بدترین مجرم غذایی از دید CSPI  :

 در میان بدترین مجرمین غذایی از دیدگاه استاندارد میتوان

  • به پنیر کبابی در خمیر ترش با سیب زمینی سرخ کرده و ۲ درصد شیر شکلات اشاره کرد این برگه حاوی ۱۲۱۰ کالری با ۶۲ گرم چربی از ۲۱ گرم چربی اشباع و ۲۳۴۰ میلی گرم سدیم است.
  • پیتزا پپرونی با فلفل و سیب زمینی سرخ شده به علاوه سودا در این برگه حاوی ۱۰۱۰ کالری و ۴۵ گرم چربی از ۱۸ گرم چربی اشباع و ۲۰۲۰ میلیگرم سدیم است.
  •  چیز برگر و سیب زمینی سرخ کرده , این ماده شامل ۹۸۰ کالری و ۵۵ گرم چربی از ۲۰ گرم چربی اشباع و ۱۱۱۰ میلی گرم سدیم است البته در این بین ماسوای نوشیدنی‌های قندی بوده و به حساب می‌آید
  • پنیر سفید له شده در جدار سیب زمینی و پانچ میوه در برخی رستوران‌ها این مقدار نیز حاوی  ۸۶۰ کالری و ۴۶ گرم چربی کامل و ۱۷۳۰ میلی گرم سدیم است
  • ساندویچ مرغ نواری به همراه سیب زمینی سرخ کرده و سس دارای ۱۰۳۰ کالری و ۴۵ گرم چربی کل و ۱۵ گرم چربی اشباع شده و ۱۷۳۰ میلی گرم سدیم خواهد بود.

توجه : آگاه باشید که همیشه مقدار کالری ممکن است دقیق نباشد در سال ۲۰۱۱ در دانشگاه تافتز Tufts University شمارش کالری در رستوران‌های زنجیره ای همیشه ۱۰۰ کالری بیش از مقدار واقعی است .

پزشکان تغذیه در تلاشند تا با ساخت صنعتی مفید در مواد غذایی در وعده‌های غذایی  با مشارکت رستوران‌ها و ترویج وعده‌های غذایی سالم و مقوی برای کودکان تمرکز خود را بر روی افزایش میزان مصرف میوه‌ها ؛ سبزیجات و پروتئین بدون چربی , غلات سبوس دار و لبنیات کم چرب سوق دهند .یکی از پر اهمیت ترین زمان در برنامه ریزی غذایی وعده غذایی صبح میباشد

یکی از سایت‌های آنلاین که در این خصوص پیشرو میباشد سایت live Well  بوده که یک ابزار کاربر پسند برای پدر و مادرانی است که نیاز دارند با مقدار میزان کالری نوع ماده غذایی و رستوران‌ها زنجیره ای با وعده‌های غذایی خاص آشنا شوند.

همچنین ببینید

rozeh-dari-va-sisteme-emeni

دانلود مقاله روزه داری برای عموم

مقاله آموزشی روزه داری برای عموم و ارتباط آن با سیستم ایمنی بدن : در …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *