خانه / اخبار / سلامت / رژیم غذایی با پروتئین بالا

رژیم غذایی با پروتئین بالا

رژیم غذایی با پروتئین بالا
رژیم غذایی

رژیم غذایی با پروتئین بالا

اکثر آمریکایی‌ها حدود ۱۸ تا ۱۲ درصد از کالری مورد نیاز بدن خود را از پروتئین‌ها بدست می‌آورند . یک رژیم غذایی با پروتئین بالا میتواند مقدار کالری را بیش از آماری که مشاهده نمودید ارائه داد.

پروتئین ممکن است نیمی‌از کالری مورد نیاز هر شخص را تامین کند , بسیاری از این انرژی‌ها از منابع حیوانی مانند گوشت , تخم مرغ و پنیر بدست می‌آیند .اغلب این رژیم غذایی به شدت میتواند محدود به ماده‌های غذایی چون غلات , حبوبات , دانه‌ها , میوه‌ها و سبزیجات شود

نحوه تاثیر گذاری یک رژیم غذایی با پروتئین بالا :

زمانی که شما در رژیم غذایی خود کربوهیدرات‌ها را قطع کنید , بدن به مرور شروع به از دست دادن آب خواهد کرد , در این صورت با هیچ هیدرات کربنی اضافی بدن به ناچار شروع به سوزاندن چربی خواهد کرد.

این ممکن است برای شما در رژیم غذایی آسانتر باشد و یا کمتر احساس گرسنکی کنید اما میتواند باعث سردرد, تحریک پذیری , حالت تهوع , مشکلات کلیوی و خصوصا تپش قلب گردد.

آیا رژیم غذایی با پروتئین بالا بی خطر است؟

کارشناسان پزشکی این مورد را قبول ندارند , انجمن قلب آمریکا رژیم غذایی با پروتئین بالا را توصیه نمیکند , مصرف بیش از حد گوشت چرب و لبنیات میتواند خطر ابتلا به حمله قلبی را افزایش دهد .

در کنار این عمل محروم کردن خود از خوردن سبزیجات و غلات میتواند مواد مغذی را از بدن محروم سازد.

با این حال رژیم غذایی با پروتئین بالا میتواند به جنگ با چاقی برود.

شروع یک رژیم غذایی با پروتئین بالا

انتخاب کننده باشید. یکی از مغذی ترین برنامه‌های پروتئین بالا در چربی کم هستند و شامل برخی از کربوهیدرات است . اجتناب ، عظیمی‌از گوشت‌های چرب و نه بسیاری از سبزیجات و غلات میتواند برنامه افراطی یک رژیم

غذایی را بهبود بخشد .

گنجاندن ماهی در رژیم غذایی سالم

ماهی بدون فکر و ذهن بسیار برنامه مفید در رژیم غذایی است پروتئین ماهیی همیشه در جدول چربی‌های کم جایگذاری میشوند حتی ماهی که چربی بیشتری دارد از جمله ماهی تن , قزل آلا انتخابی مناسب اند .

دلیل اصلی ان بدین گونه است که چربی موجود در ماهی به طور کلی با دارا بودن اسید‌های چرب امگا ۳ مناسب ترین انتخاب برای قلب بوده و گنجاندن آن در رژیم غذایی میتواند شما را در برابر بیماری‌هایی چون سرطان , آرتریت و بیماری‌های قلبی محافظت کند.

همچنین ببینید

rozeh-dari-va-sisteme-emeni

دانلود مقاله روزه داری برای عموم

مقاله آموزشی روزه داری برای عموم و ارتباط آن با سیستم ایمنی بدن : در …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *