خانه / اخبار / سلامت / غذای سالم و قلب سالم

غذای سالم و قلب سالم

Healthy food and a healthy heart
Healthy food and a healthy heart

غذای سالم و قلب سالم دو مکمل یکدیگر :

برای این ساعت از سایت لیست برخی از مواد غذایی دلچسب و لذیذ را که نگهبان خوبی برای قلب شما به حساب می‌آید را معرفی خواهیم کرد , پیشنهاد میکنم با ما همراه باشید .

نخست :گیاهان تازه

سبزیجات تازه در ردیف نخست رتبه بندی ما جای گرفت , آری چون این منبع غذایی یکی از منابع مفید غذایی برای سلامتی قلب به شمار می‌آید که جایگزین خوبی برای نمک , چربی و کلسترول می‌باشد, این موتور خانه معطر , خوش طعم و عظیم به همراه آجیل , انواع توت و حتی قهوه به عنوان تشکیل یک رویکرد جهانی  عاقلانه خوردن برای قلب است . همچنین یک روش خوشمزه برای مقابله با بیماری‌های قلبی ,سکته مغزی , فشار خون بالا , کلسترول بالا و حتی دیابت خواهد بود.

گیاهانی مثل رزماری , پونه , آویشن حاوی آنتی اکسیدان میباشد.

رتبه دوم لوبیا

مناقصه لوبیا سیاه و سفید با قلب سالم شامل فولات , آنتی اکسیدان , منیزیم برای کاهش فشار خون و خصوصا فیبر بسته بندی شده میباشد که به کنترل کلسترول و سطح قند خون شما کمک میکند.

ماهی قزل آلا : سوپر مواد غذایی

جالب است بدانیم خطر اختلالات ریتم قلبی ناشی از امگا DHA 3 و EPA – 3S برای سلامت قلب است,ماهی قزل آلا سرشار از امگا بسیار مفید است و از مرگ ناگهانی قلب جلوگیری خواهد کرد.

این سوپر ماده غذایی همچنین باعث کاهش تری گلیسیرید خون و التهابات درونی خواهد شد.

و اما تن ماهی نیز ماده غذایی سرشار از امگا ۳ است , به طور کلی هزینه‌های کمتر از ماهی قزل آلا داشته  و به عنوان حلقه ای پاک در این زنجیره غذایی است. پیشنهاد میکنم برای آشنایی بیشتر با خواص امگا ۳ به لینک مذکور بروید

اثر فوق العاده روغن زیتون :

روغن زیتون ساخته شده از زیتون مطبوع به نقل از webmd پلی فنل‌های آنتی اکسیدان بوده که با وجود چربی‌های تک اشباع نشده جایگزین خوبی برای کره با پایین آوردن سطح کلسترول کمک میکند رگ‌های خونی و شریان‌های قلبی از انقباض و انبساط‌های شدید که باعث پارگی خواهد شد جلوگیری کند .

گردو :

چه زیباست اگر بدانیم تنها تعداد کمی‌از چند گردو حتی به اندازه چند اونس در روز کلسترول خون و التهابات عروق خونی را کاهش میدهد. گردو با وجود چربی‌های غیر اشباع و فیبر جایگزین چربی‌های زائد برای کسانی که علاقه بسیاری به خوردن چیپس و تنقلات مضر دارند بسیار مفید است.

 سیب زمینی شیرین :

سیب زمینی شیرین، دلچسب، جایگزینی سالمی‌برای اشخاصی که نگرانی شدیدی در مورد دیابت دارند بسیار موثر است.

هویج :

آخرین تحقیقات در مورد هویج نشان می‌دهد این ماده غذایی شیرین و صیفی‌جات ترد  به  کنترل سطح قند خون و کمک به کاهش خطر ابتلا به دیابت را به همراه دارد

منبع : ذکر شده در متن (webmd)

همچنین ببینید

rozeh-dari-va-sisteme-emeni

دانلود مقاله روزه داری برای عموم

مقاله آموزشی روزه داری برای عموم و ارتباط آن با سیستم ایمنی بدن : در …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *