خانه / اخبار / پزشکی / تاثیر مواد غذایی بر ریه

تاثیر مواد غذایی بر ریه

Food effect on lung
Food effect on lung

اثر مثبت و منفی مواد غذایی بر روی ریه‌ها :

بخش دوم

همانطور که در پست قبلی در مورد غذاهایی که باعث تقویت ریه می‌شوند در بخش نخست توضیح دادیم حال در تکمیل این مطالب به معرفی مواد غذایی که اثر مثبت و منفی بر روی ریه خواهند داشت میپردازیم, در ادامه نیز پیشنهاداتی در این خصوص خواهیم داشت

۱-نمک :

طبق نظر پزشکان مقدار میزان مجاز مصرف روزانه نمک حدود ۵ گرم است چنانکه مصرف بیش از حد آن سبب تشدید انقباظ عضلانی در بیماران خواهد شد.این مشکل خصوصا در افرادی که به بیماری آسم دچار هستند بسیار حاد تر است.

۲-افزودنی‌ها : افزودن مواد رنگی خوراکی که باعث بهتر شدن طعم غذایی میشوند استعداد تشدید آسم و بیماری‌های ریوی را خواهند داشت از جمله این مواد شامل نوشابه‌های گاز دار,سس,آب میوه‌های تولیدی

آشنایی با مواد غذایی مفید :

۱-آنتی اکسیدانت‌ها :به طور خلاصه همان ویتامین‌هایی که در مرکبات و غلات وجود دارد (ویتامین _Cویتامین E)

۲-منیزیم :این عنصر موجود در ماده غذایی سبب شل شدن عظلات مجاری هوایی – تنفسی بوده که بیشتر در مواد غذایی دریایی یافت میشوند.

۳-اسید‌های چرب امگا ۳ : در این مورد نیازی به توضیح نخواهد بود زیرا قبلا بسیار در این مورد و آشنایی با امگا ۳ مطلب نوشته ایم اما به طور مختصر از روغن ماهی , سویا میتوان نام برد.

پیشنهادات :

از مواد غذایی آلرژی زا دوری کنید , مصرف مایعات به اندازه مناسب باعث رقیق تر شدن ترشحات ریوی شده که برای افراد مبتلا به آسم کمک بزرگی خواهد شد

آب سیب طبیعی را فراموش نکن زیرا این مواد بهترین دارو در درمان سرفه , گرفتگی صدا خصوصا سرما خوردگی و نورم مجرای تنفسی میباشد.

نکته :بهتر است بدانیم تنها با خوردن کدو و تخم کدو میتوانیم سرطان ریه را به طور کامل از خود دور کنیم , پیشنهاد میشود افراد سیگاری حتی خانواده آن‌ها در برنامه غذایی خود جای دهند.

در پایان عادات به رژیم غذایی مناسب از جمله میوه , سبزیجات و ماهی همواره سبب کاهش خطر بیماری‌های ریوی و برونشیت مزمن میشود.علاوه بر آن کاهش وزن و ورزش به میزان کافی در کنار یک رژیم غذایی مناسب مفید خواهد بود.

همچنین ببینید

rozeh-dari-va-sisteme-emeni

دانلود مقاله روزه داری برای عموم

مقاله آموزشی روزه داری برای عموم و ارتباط آن با سیستم ایمنی بدن : در …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *