خانه / اخبار / پزشکی / با نکات زیر به مبارزه با سرما خوردگی بروید

با نکات زیر به مبارزه با سرما خوردگی بروید

colds
colds

با نکات زیر به مبارزه با سرما خوردگی بروید :

همانطور که میدانید بیماری سرما خوردگی امروزه یکی از شایعترین بیماری‌ها به حساب می‌آید که درمان آن نیز به راحتی انجام میپذیرد ,امروزه اگر کسی سرما بخورد تنها با مراجعه با پزشک و تجویز سریعا بیماری خود را بهبود میبخشد اما در گذشته بدین گونه درمان انجام نمی‌پذیرفت بدین گونه بود که درمان طب سنتی از مداوات اصولی آن زمان بود .بهره گیری از منشاء طبیعی خلق شده خالق یکتا گوهری ناب در عالم بوده و هست.  اگر علاقه به یادگیری طب طبیعی و سنتی را  در درمان  بیماری سرماخوردگی را دارید کافی است چند نکته را به معلومات خود اضافه کنید.

  علائمی‌چون بدن درد , سردرد‌های میگرنی , گلو درد , آبریزش بینی برای شما آشناست  , به طور متوسط حداکثر طول درمان بیماری را نه روز تشخیص داده اند لیکن در این بین  برخی رفتار‌ها از ابتلا به سرما خوردگی در بدترین شرایط جلوگیری خواهد کرد.

اطلاعات بیشتر در مورد سردرد میگرنی در کودکان

به خودتان عادات خوب دهید

کاهش ویتامین‌ها و عناصر هیدراته در بدن انسان در حین سرما خوردگی میتواند علائم گلو درد و گرفتگی بینی را شدت دهد شما میتوانید با نوشیدن آب میوه و غرغره کردن آب نمک بر این بخش از بیماری فائق آیید , سعی کنید نوشیدن آب میوه‌ها را با نی انجام دهید خصوصا از میوه‌هایی استفاده شود که ویتامین ث بیشتری را در خود جای داده اند.

غرغره کردن با آب نمک بهترین راهکار برای مبارزه با خارش گلو و التهاب پشت دیواره گلو است این کار باعث از بین رفتن مخاط گلو نیز خواهد شد و از ایجاد محرک‌های دوباره به گلو جلوگیری خواهد کرد.

شما همچنین میتوانید جهت گرفتگی بینی از یک اسپری بینی شور کمک بگیرید از طرفی یک حمام داغ به باز شدن بینی کمک بسیاری خواهد کرد زیرا رطوبت داغ منجر به نشت و بیرون ریزی محرک‌های بینی خواهد شد.

در دو ساعت اول :

 اصولا آلرژی‌ها در بدن فعال میشود و باعث خیس شدن دور چشم‌ها و بینی خواهند شد که در این مورد علائم سینوس  رخ خواهد داد که پیشنهاد میشود از مسکن آستامینوفن – آنتی هیستامین استفاده شود

بیش از ۶ ساعت :

در صورتی که بیماری بیش از شش ساعت به طول بیانجامد بدن شما در جنگ با ویروس  سرماخوردگی یا ویروس آنفولانزا است است نیاز به استراحت دارید علاوه بر این از مایعات غافل نشوید خصوصا چای و برخی از سوپ‌های جوجه برای ناهار درمان مورد علاقه ای است که علائم سرما خوردگی را به میزان زیادی کاهش میدهد.

آخرین شانس برای مباره استفاده از مواد غذایی مانند گوشت بدون چربی , ماهی , خصوصا لوبیا است , سبزیجات نیز غنی از آنتی اکسیدان‌ها هستند.

همچنین ببینید

rozeh-dari-va-sisteme-emeni

دانلود مقاله روزه داری برای عموم

مقاله آموزشی روزه داری برای عموم و ارتباط آن با سیستم ایمنی بدن : در …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *