خانه / اخبار / سلامت / اهمیت مصرف صبحانه را جدی بگیریم

اهمیت مصرف صبحانه را جدی بگیریم

Breakfast
Breakfast

اهمیت مصرف صبحانه را جدی بگیریم :

صبحانه در میان ۳ وعده غذایی اصلی ما , بهترین گزینه میباشد و عادت به آن نتایج مثبت بسیاری را دارد به همین دلیل صرف صبحانه به بزرگ و کوچک بسیار توصیه میشود.

اما از طرفی متاسفانه زندگی پر مشغله امروزی ,اهمیت این وعده غذایی را تا حدودی کمرنگتر کرده و بسیاری از افراد خوردن آن را به بهانه وقت نداشتن به روز دیگر یا فقط به تعطیلات موکول میکنند , در صورتی که در هر شرایطی صبحانه خوردن توصیه میشود ,قبل از خروج از خانه یا بعد از رسیدن به محل کار , توصیه میشود ,قبل از خروج از خانه یا بعد از رسیدن به محل کار ,مدرسه یا حتی دانشگاه .

صبحانه وانرژی روزانه آن
هنگامی‌که صبح از خواب شیرین بلند میشویم ,حداقل ۸تا ۱۲ ساعت غذایی به بدن نرسیده و در واقع ناشتا هستیم بنابراین خوردن صبحانه میتواند تامین کننده نیاز‌های روزانه مان باشد  و برای بدن  و به خصوص مغز انرژی لازم را فراهم کند.

صبحانه و الگوی غذایی سالم :
با مصرف صبحانه ,ساعت بیشتری را سیر خواهیم ماند  و داشتن این عادت از پرخوری در میان روز جلوگیری میکند ونتایج مطالعه نشان داده است , بیشتر افرادی که وزنشان را کم  و وزن جدید را حفظ میکنند , عادت به خوردن صبحانه دارند.

صبحانه  و عملکرد بهتر در کار و مدرسه

نتایج بررسی‌ها نشان داده شده است افرادی که هر روز صبحانه میخورند , در محل کار کار آمدتر هستند و دانش آموزانی هم که صبحانه صرف میکنند در مدرسه تمرکز بیشتری و یادگیری بهتری دارند و کمترین خواب آلودگی دار خواهند داشت.

 

صبحانه ایتالیایی‌ها ,مکزیکی‌ها , و ژاپنی‌ها
هیچ میدانید ایتالیایی‌ها در وعده صبحانه چه چیزی میخورند؟ آنها هر روز صبحانه سبکی میل میکنند و در آن ماست میخورند.آنها هر گز برای صبحانه تخم مرغ و سوسیس نمیخورند ,چای و یک ساندویچ با مقدار بسیار کم گوشت یا پنیر میل میکنند .

مکزیکی‌ها هم اغلب برای صبحانه شان سوسیس مخصوصی میل میکنند و در بیشتر مواد سوسیس ادویه دار و سرخ شده میخورند .

ژاپنی‌ها برنج,سوپ و ماهی کباب شده را برای این وعده میپسندند . به طور کلی در هر کشوری مواد غذایی متفاوتی در این وعده میل میشود که البته میتواند چندان هم سال نباشد به خصوص اگر قند‌های ساده و فرآورده‌های گوشتی نظیر سوسیس و کالباس این وعده را پر میکنند.

نهایتا مغذی ترین صبحانه‌ها از غلات کامل , منابع صبحانه  پروتئینی کم چرب و میوه تازه تشکیل میشود .

همچنین ببینید

rozeh-dari-va-sisteme-emeni

دانلود مقاله روزه داری برای عموم

مقاله آموزشی روزه داری برای عموم و ارتباط آن با سیستم ایمنی بدن : در …

۴ دیدگاه

  1. ولی من اصلاً عادت به صبحونه خوردن رو ندارم و اصلاً صبحونه رو دوست ندارم. میدونم عادت بدی هم هست.

  2. با عرض سلام و خسته نباشید!
    وبلاگ بسیار خوب و مفیدی طراحی کردین. من هم دانشجوی مهندسی پزشکی شیراز هستم و وبلاگی با موضوع مهندسی پزشکی طراحی کردم. خیلی خوشحال میشم اگه از وبلاگم دیدن کنین.
    همچنین در صورت تمایل می‌تونیم با هم تبادل لینک داشته باشیم.

    وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی مهندسی پزشکی:
    http://www.bme711.blogfa.com
    موفق و مؤید باشید

  3. من هم همیشه از صبحانه خوردن فراری هستم ولی سعی می‌کنم این عادت بدم را ترک کنم از راهنمایی شما ممنونم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *